top of page
חיפוש

איך ליצור טון דיבור מושך

יכול להיות שבסביבה שלך ביום יום אתה רואה גברים שונים שמצליחים עם נשים די בקלות, ושמת לב שהדרך שבה הם מדברים, הדרך שבה הם מתקשרים, טיפה שונה.

 

למעשה, מה ששונה בגברים האלו כבר מההתחלה זה טון הדיבור וקצב הדיבור שהם משתמשים בהם.

 

אז בבלוג של היום נדבר על ההבדלים בין אותם הגברים המצליחים והכריזמטיים האלה לבין גברים שהם פחות מצליחים עם נשים מבחינת הדיבור שלהם, ואפילו ניגע בכמה תרגילים שאתה יכול לעשות בעצמך, כדי שאתה תדע לייצר את המסר בצורה הכי חזקה והכי אפקטיבית שאתה רוצה להעביר. 



אז בוא נדבר קודם על החשיבות של טון הדיבור.


כי יכול מאוד להיות שאתה חושב לעצמך "מה זה חשוב בכלל לדעת איך לתקשר? איך להעביר את המסר מבחינת איך שאני מדבר? אני פשוט רוצה לדעת להשתמש במשפטים, אני רוצה לדעת מה לומר לבחורה כשאני ניגש אליה".

 

ולפני הכל חשוב לנו להבהיר שברוב הפעמים (אנחנו מדברים על זה הרבה בסרטונים שלנו) זה פחות משנה מה אתה אומר, אלא איך אתה אומר את זה.


וניקח דוגמה מהמתאמנים שלנו - שהם באים לעבוד איתנו זה לא שהם יודעים כל כך מה לומר. הם מגיעים מאיזשהו בסיס מסוים של תקשורת (חלקם יותר טוב, חלקם פחות טוב) ומה שאנחנו מנסים לעשות זה לאט לאט לבנות להם את היכולת לצאת החוצה, לתקשר עם אנשים באופן כללי וכמובן עם נשים, ולהרגיש בנוח עם זה.

 

ואחד מהדברים שעולים במהלך האימונים האלה, זה כל הזמן הקטע הזה שהם אומרים "טוב, אבל מה אני אומר לה? מה השלב הבא? איך אני לוקח את זה לשלב הבא?" ובהרבה פעמים, אנחנו מוציאים אותם מהמיקוד הזה של המילים ועונים להם "תשמע, בוא נתמקד קודם כל בשפת הגוף, בוא נתמקד בטונציה, בוא נתמקד בדרך שבה אנחנו מתקשרים, ואחרי זה המילים פשוט ימצאו את עצמן".

 

עכשיו, לבן אדם הממוצע ששומע את זה, זה יראה טיפה מוזר. איך בזה שאני מתמקד באיך אני אומר את הדברים יעזור לי להצליח עם נשים? אבל צריך להבין שזה באמת לא המשפט, זה לא הדבר שלמדת או שיננת, וזה גם לא איך שאתה נראה (ויש לנו מתאמנים שנראים ממש ממש טוב, ועדיין הם חווים בעיות בדייטינג!).


אז מה כן? זה השפת גוף שלך, זה הווייב שלך, זה רמת האמונה שלך - כמה אתה באמת מאמין שאתה יכול למשוך את אותה הבחורה הזאת ולצאת איתה לדייט. אלה הם הדברים היותר משמעותיים.



וטון הדיבור שלך, באופן כללי, זו אינדיקציה מאוד מאוד חזקה לבחורה לגבי איזה סוג של גבר אתה. כי אם היא שומעת אותך מדבר בטון בטוח וודאי (כמו בן אדם שהוא בטוח בעצמו, בטוח במסר שהוא מעביר) אז היא תראה בך בן אדם כריזמטי. מצד שני, אם תבוא אליה ותדבר איתה בקול מונוטוני (סגנון דיבור חסר גיוון בטון ובעוצמה שלו) ומשעמם, איך אתה מצפה שאותה בחורה תרצה אותך או תימשך אליך?

 

עכשיו, כמובן שיש נשים שימשכו אליך רק בגלל האישיות שלך והן יחליקו לך על כל מיני דברים כאלה. אבל בוא נהיה כנים - הגברים הכי מושכים והגברים הכי כריזמטיים זה הגברים שמדברים הכי מעניין. או לפחות אלה שחושבים שכל מה שיוצא להם מהפה זה מעניין. והרבה מזה נעשה באמצעות טון הדיבור.

 

ויש הרבה דרכים להשתמש בטון הדיבור שלך. מצד אחד כדי להגיע למצב שאתה מעביר איזשהו מסר מסוים ומצד שני כדי לפלרטט, כדי למשוך בחורה, כדי לגרות בחורה.


אז כדי להסביר את טון הדיבור שכדאי לך להשתמש בו, נדבר על שתי וריאציות של קול - הווריאציה הראשונה זה טון גבוה והווריאציה השנייה זה טון נמוך.

 

ומה שאתה רוצה לעשות באופן אידיאלי זה לשחק בין השתיים. כי לשתי הווריאציות יש איזשהו תפקיד במהלך השיחה, ואם תדע לשלב ביניהן בזמן שאתה מדבר עם נשים אתה תגרום להן להתעניין במה שיש לך לומר ולהקשיב לך בלי להשתעמם.

 

בטון גבוה אתה תשתמש בדרך כלל כשאתה רוצה להעביר מסר שהוא כזה מאוד נונשלנטי, שהוא קליל כזה, כשאתה רוצה להציע לבחורה משהו בלי שזה ייתפס כביג דיל. לצורך העניין אם אתה רוצה לבוא ולהציע לבחורה לשבת לשתות איתך משהו אז אתה יכול באמת להשתמש בטון גבוה ולהגיד "אה, מה יש לך...? בואי נצא פה שתי דקות. שתי דקות נבוא נשב ונשתה איזה משהו"...  

הטון הגבוה הזה בעצם מוריד את החשיבות של מה שנאמר. זה לא נשמע רציני כל כך, ולכן כשהבחורה שומעת את זה היא אומרת לעצמה "אה, כולה שתי דקות".

 

לעומת זאת, בטון הנמוך כדאי שתשתמש כשאתה רוצה להישמע מאוד גברי, כשאתה רוצה לפלרטט,  כשאתה מסתכל לבחורה בעיניים, ואתה רוצה להעביר מסר שהוא קצת פלרטטני. לצורך העניין, אם הבחורה אומרת משהו אתה יכול להסתכל עליה ולהגיד לה בטון נמוך "נשמע מלוכלך קצת, אני חייב לומר".

 

כשאתה מוריד את הקול ואת הטון שלך למטה ממש אתה יכול להגיע למצב של לחישה, שזה באמת הכי הכי נמוך שאתה יכול לרדת, אז אתה מבטא פה איזושהי טונציה שמזכירה לרוב הנשים משהו שקשור לסקס.

 

כי ככל שהטון נמוך יותר זה מזכיר לנו פור-פליי, כשאנחנו מדברים עם בחורה ואז כזה "וואי תקשיבי, מה אני אעשה לך. וואי, את פאקינג סקסית".

 

אז באופן כללי, כשאתה מוריד את הקול שלך זה נשמע פלרטטני, זה נשמע כמו גבר שהוא בטוח בעצמו. כי אם תסתכל על כל הסגנון של הגבר המושך והכריזמטי זה תמיד כזה ג'יימס בונד שמדבר בטון מאוד מאוד נמוך וחלש יחסית.


 

ואנחנו בטוחים שאתה יכול להסתכל בחיים שלך ולראות אולי סיטואציות שבהן השתמשת בטון הגבוה או בטון הנמוך, ובאמת זה משהו שמתחיל לעלות, אז עכשיו השאלה היא באמת מה אתה יכול לעשות מפה, איך אתה יכול להשתמש בדברים האלה כדי ליצור סיטואציה שאתה מציג את עצמך כגבר מושך?

 

וכמו שאמרנו, מה שאתה צריך לעשות בפועל זה לדעת לשחק עם השניים. לצורך העניין את הטון הגבוה אתה תרצה להציג לבחורה כשאתה רוצה לצייר סיטואציה שהדברים שאתם עושים כרגע הם לא רציניים. וזה במיוחד במיוחד חשוב אם אתה מדבר על סקס, אם אתם עושים אקטים מיניים, אם אתה מציע אקטים מיניים. ואת הטון הנמוך לרגעים שאתה מפלרטט או רוצה להישמע ולהיתפס כגברי ומושך.

 

ומתי לשחק עם הטונים? ממש בהתחלה! כשאתה ניגש לבחורה בפעם הראשונה יש לך דקה – שתיים ליצור את הרושם הראשוני. ואם אתה רוצה שהרושם הראשוני יהיה של גבר כריזמטי שבטוח בעצמו אבל גם לא עושה עניין מכל דבר, אז כן, תשחק עם טון הדיבור שלך, תשחק עם הגבות, תשחק עם הפרצוף שלך.

 

ואיך נראה או נשמע פתיח טוב שכזה - לצורך העניין, בוא ניקח פתיח מאוד מאוד סטנדרטי: "היי, אהבתי את השמלה שלך, היא מזכירה לי משהו אירופאי".


אז אתה יכול לבוא ולהגיד, "היי" (בטון גבוה, יחסית) "אהבתי את השמלה שלך" (בטון שמעט יורד)

ו-"היא מזכירה לי משהו אירופאי" (בטון נמוך ואיטי יותר). זאת אומרת, אתה מתחיל מגבוה, ניגש עם חיוך והטון לאט לאט הולך ויורד לאורך המשפט עד שבסופו אתה מדבר בטון נמוך ואיטי.


קח את זה ככלל - כשאנחנו מדברים, אנחנו רוצים להתחיל עם גבוה ולהיכנס לנמוך. עכשיו, אתה יכול לשחק עם זה, אם אתה ממש מתקדם, אתה יכול לעבור מנמוך לגבוה, ושוב נמוך לגבוה, נמוך לגבוה... אתה יכול לקחת משפט שהוא מאוד מאוד מורכב ולפרק אותו לסוגי הטונים ולקצב דיבור שונה.


אבל חשוב שתשים לב שאתה לא מדבר בטון יותר מדי גבוה. אתה לא צריך להישמע כמו בחורה ולא לדבר לבחורה כאילו היא ילדה קטנה. תתרגל עם עצמך בקול רם שיחות שאתה מנהל עם חברים ושים לב מתי אתה מדבר בטון גבוה יותר – בד"כ כשאתה אומר משהו כזה על הדרך או צוחק על משהו. אז זה הטון הגבוה שלך.


 

איך מפתחים שליטה בטונים?

עכשיו, אנחנו יודעים שהתרגילים שנספר לך עליהם הולכים להיראות אולי טיפה מוזרים, אבל אנחנו ממליצים לך לעקוב אחריהם ולתרגל אותם בעצמך מדי יום.

 

1. לשחרר את הפה

התרגיל הראשון שכדאי לך לעשות זה לפתוח את הלסת שלך, שזה בעצם פתיחת הפה לצורה של O גדולה מאוד עד מתיחה של הפה ככל האפשר. לפתוח ולסגור, לפתוח ולסגור.

 

כמובן שאתה יכול לעשות את זה לבד, אתה לא צריך לעשות את זה מול אנשים. ומה שקורה בעצם, כשאתה מתרגל את פתיחת הלסת שלך, זה שאתה משפיע על הדרך שבה אתה מעביר מילים. הלסת זה אזור שמצטבר בו הרבה הרבה מתח, אז אם ממש תיקח 30 שניות, תעשה את זה לפני שאתה יוצא או לפני שאתה מעביר איזושהי הרצאה, זה יכול מאוד מאוד לעזור לך.

 

2. פיהוק

הדבר השני שהיינו ממליצים לך זה לתרגל על ידי פיהוק. ואנחנו לא מדברים על פיהוק רגיל ושקט, אלא על כזה שאתה פותח את כל הפה ומשמיע קול חזק כשאתה מוציא את האויר. מתחיל מטון גבוה וככל שהפה הולך ונסגר הטון שלך יורד.

 

כשאתה עושה את התרגיל הזה כמה פעמים זה עוזר לך ממש גם לתרגל את המעבר מטון גבוה לטון נמוך וגם לפתוח את מיתרי הקול שלך.  


3. כמו תינוק

התרגיל השלישי שאנחנו יכולים להמליץ לך לעשות זה פשוט להשמיע קולות עם הפה והשפתיים. כמה שיישמע מוזר, פשוט לדבר כמו תינוק. לזרוק קולות בלי משמעות, להשתמש בלשון, להשתמש בשפתיים.


ככה למעשה אתה נותן לטון הדיבור שלך להשתחרר, אתה נותן לקול שלך להשתחרר, עם התעוזה של הפה. 


4. גראונדינג (להתקרקע)

התרגיל הרביעי הוא מעין נפילה על הריצפה. לא ממש נפילה עם כל הגוף עד שכיבה על הריצפה, אלא עמידה על קצות האצבעות ונפילה למטה עד למצב של עמידה רגילה.

 

אז עמוד על קצות האצבעות הכי גבוה שאתה יכול, כשהרגליים ברוחב הכתפיים, וכשאתה יורד חזרה אתה צריך לעשות את זה חזק, פשוט להפיל את הגוף חזרה לעמידה רגילה, תוך כדי שאתה מוציא קול נמוך.

 

זה תרגיל בעצם שעוזר לך ככה לדבר ממקום שהוא יותר בס, ולהעביר מסר בצורה הרבה יותר עוצמתית, ובנוסף זה גם עוזר לך לפתוח את הטונציה שלך.

 

5. פלרטט עם החפץ

 את התרגיל החמישי אתה יכול לעשות עם המראה בחדר שלך או באמבטיה, עם כוס שתייה ואפילו עם סתם בקבוק.


מה שאנחנו עושים בתרגיל הזה בעצם זה לקחת את הפריט שבחרנו (מראה, כוס, בקבוק וכו'), ואנחנו מנסים לתקשר איתו. עכשיו, אנחנו לא מתמקדים במה שאנחנו אומרים, אנחנו מתמקדים בטון הדיבור שלנו והדרך שבה אנחנו מתקשרים.


תוך כדי "השיחה" אנחנו משחקים עם הטון ועם קצב הדיבור שלנו, וככה אנחנו לומדים לדבר עם טון עולה ויורד ועם קצב דיבור שמשתנה בהתאם למה שאנחנו רוצים להעביר.


עכשיו, זה בסדר אם נגמר לך מה לומר, זה בסדר אם אתה לוקח כמה נשימות תוך כדי. שוב, המטרה היא לא לחשוב על מה לומר, אלא להתמקד בטון הדיבור ולהעביר את המסר בצורה הכי טובה שאתה יכול לעשות.


 

קח לך את התרגילים האלו ותתרגל אותם כל יום במשך חודש, חודשיים ואפילו שלושה. ואנחנו מבטיחים לך שאתה גם תלמד את ההבדלים השונים בין הטונציה הגבוהה לנמוכה, וגם אתה תוכל להעביר את המסרים שלך לבחורות בצורה הרבה יותר חזקה.


אבל אם אתה חושב שלבד יהיה לך קשה להבין איך עובדים עם הטונציה נכון ואיך יוצרים עניין ומשיכה ותרצה שנעזור לך בתהליך אישי אחד על אחד עם מאמן שיוצא ומתרגל איתך - אנחנו מזמינים אותך לשיחת ייעוץ בחינם לגמרי.

 

בשיחה הזאת אנחנו נבין בדיוק איפה אתה נמצא מבחינת חיי הדייטינג שלך ואיך אנחנו והמומחים שלנו נוכל לעזור לך כדי לקחת שליטה מלאה עליהם.

 

363 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page